Komendy i kody do Heroes 5 (Heroes of Might and Magic V)
Jak aktywować kody w Heroes 5? W celu aktywacji konsoli do wpisywania komend i kodów, należy wprowadzić zmiany w plikach gry. W tym celu należy znaleźć na dysku folder z grą Heroes of Might and Magic V, a następnie odszukać plik konfiguracyjny autoexec.cfg. Znajduje się on w podkatalogu \profiles. Edycję pliku najlepiej wykonać za pomocą systemowego notatnika. Edytując plik konfiguracyjny, należy na samym jego końcu dodać nową linijkę o treści:
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Teraz już wiesz, jak włączyć kody w Heroes 5. Po edycji pliku otrzymasz możliwość odpalenia konsoli podczas rozgrywki, w której wpiszesz kody. Konsolę włączysz za pomocą klawisza tyldy [~]. Niekiedy zdarza się (w zależności od wersji Heroes 5), że kody i konsola nie działają.
W przypadku, gdy konsola i kody w Heroes 5 nie działają, konieczne będzie edytowanie dodatkowego pliku gry input_a1.cfg. Znajdziesz go w folderze Moje Dokumenty/My games/Heroes of Might and Magic V/Profiles/[Nazwa profilu]. Wystarczy na końcu pliku dopisać komendę:
bind show_console '`’
WAŻNE! Przed wprowadzeniem zmian w plikach, wykonaj ich kopię zapasową.
Kody do Heroes V
- add_money 1 – kod na surowce i pieniądze
- add_gold # – zamiast # wpisz dowolną liczbę, dzięki czemu otrzymasz ilość surowców i liczbę złota pomnożoną x100
- clear_money – usuwa wszystkie surowce
- show_player_money # – zamiast # wpisz numer gracza, aby podejrzeć ile ma surowców
- show_hero_mp – ujawnia ilość punktów ruchu oraz statystyki wybranego bohatera
- add_exp # – zamiast # wpisz dowolną liczbę – kod na doświadczenie wybranego bohatera
- add_all_spells – kod na odblokowanie wszystkich zaklęć dla wybranego bohatera
- set_hero_luck_morale X Y – zamiast X wstaw liczbę szczęścia, a za Y podaj liczbę morale dla wybranego bohatera
- @Win() – kod na wygranie bitwy
- @Loose() -kod na przegranie walki
- @OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1); – odkrywa całą mapę
Kody do Heroes 5 na armię
add_army X Y – Wskazany bohater otrzymuje 10 jednostek miasta. Za X podstaw ID miasta:
0 – Bastion (Haven)
1 – Forteca (Preserve)
2 – Lochy (Dunegon)
3 – Nekropolia (Necro)
4 – Inferno (Inferno)
5 – Zamek (Academy)
A za Y podaj ID jednostki:
0 – Jednostki podstawowe
1 – Jednostki ulepszone
add_skill # – kod na nadanie wybranemu bohaterowi dowolnej cechy. Zamiast # podaj nazwę lub numer ID z listy poniżej.
Kody do Heroes V na umiejętności bohatera
1 = LOGISTICS – Logistyka
2 = WAR_MACHINES – Machiny Bojowe
3 = LEARNING – Nauka
4 = LEADERSHIP – Dowodzenie
5 = LUCK – Szczęście
6 = OFFENCE – Ofensywa
7 = DEFENCE – Defensywa
8 = SORCERY – Czaroznastwo
9 = DESTRUCTIVE_MAGIC – Magia Destrukcji
10 = DARK_MAGIC – Magia Ciemności
11 = LIGHT_MAGIC – Magia Światła
12 = SUMMONING_MAGIC – Magia Inwokacji
13 = TRAINING – Szkolenie (Rycerz)
14 = GATING – Przyzwanie (Lord Chaosu)
15 = NECROMANCY – Nekromancja (Nekromanta)
16 = AVENGER – Mściciel (Elf)
17 = ARTIFICIER – Tworzenie Artefaktów (Czarodziej)
18 = INVOCATION – Rozpoznanie Żywiołów (Mroczny Elf)
Kody do Heroes 5 na profity
19 = PATHFINDING – Znajdowanie Drogi (Logistyka)
20 = SCOUTING – Zwiad (Logistyka)
21 = NAVIGATION – Nawigacja (Logistyka)
22 = FIRST_AID – Namiot Medyka (Machiny Bojowe)
23 = BALLISTA – Balista (Machiny Bojowe)
24 = CATAPULT – Katapulta (Machiny Bojowe)
25 = INTELLIGENCE – Inteligencja (Nauka)
26 = SCHOLAR – Erudycja (Nauka)
27 = EAGLE_EYE – Sokoli Wzrok (Nauka)
28 = RECRUITMENT – Rekrutacja (Dowodzenie)
29 = ESTATES – Finanse (Dowodzenie)
30 = DIPLOMACY – Dyplomacja (Dowodzenie)
31 = RESISTANCE – Odporność (Szczęście)
32 = LUCKY_STRIKE – Szczęśliwe Uderzenie (Szczęście)
33 = FORTUNATE_ADVENTURER – Poszukiwacz Złota (Szczęście)
34 = TACTICS – Taktyka (Ofensywa)
35 = ARCHERY – Łucznictwo (Ofensywa)
36 = FRENZY – Furia (Ofensywa)
37 = PROTECTION – Magiczna Ochrona (Defensywa)
38 = EVASION – Unik (Defensywa)
39 = TOUGHNESS – Wytrzymałość (Defensywa)
40 = MYSTICISM – Mistycyzm (Czaroznastwo)
41 = WISDOM – Filozofia (Czaroznastwo)
42 = ARCANE_TRAINING – Arkana Magii (Czaroznastwo)
43 = MASTER_OF_ICE – Mistrz Lodu (Magia Destrukcji)
44 = MASTER_OF_FIRE – Mistrz Ognia (Magia Destrukcji)
45 = MASTER_OF_LIGHTNINGS – Mistrz Błyskawic (Magia Destrukcji)
46 = MASTER_OF_CURSES – Mistrz Klątw (Magia Ciemności)
47 = MASTER_OF_MIND – Mistrz Umysłu (Magia Ciemności)
48 = MASTER_OF_SICKNESS – Mistrz Chorób (Magia Ciemności)
49 = MASTER_OF_BLESSING – Mistrz Błogosławieństw (Magia Światła)
50 = MASTER_OF_ABJURATION – Mistrz Zaklinania (Magia Światła)
51 = MASTER_OF_WRATH – Mistrz Gniewu (Magia Światła)
52 = MASTER_OF_QUAKES – Mistrz Wstrząsów (Magia Inwokacji)
53 = MASTER_OF_CREATURES – Mistrz Przywołań (Magia Inwokacji)
54 = MASTER_OF_ANIMATION – Mistrz Animacji (Magia Inwokacji)
55 = HOLY_CHARGE – Bohaterski Kontratak (Szkolenie)
56 = PRAYER – Modlitwa (Szkolenie)
57 = EXPERT_TRAINER – Ulepszone Szkolenie (Szkolenie)
58 = CONSUME_CORPSE– Pożeranie Zwłok (Przyzwanie)
59 = DEMONIC_FIRE – Demoniczny Ogień (Przyzwanie)
60 = DEMONIC_STRIKE – Uderzenie Demona (Przyzwanie)
61 = RAISE_ARCHERS – Ożywienie Szkieletów Łóczników (Nekromancja)
62 = NO_REST_FOR_THE_WICKED – Nikczemna Reanimacja (Nekromancja)
63 = DEATH_SCREAM – Zawodzenie Śmierci (Nekromancja)
64 = MULTISHOT – Deszcz Strzał (Mściciel)
65 = SNIPE_DEAD – Bezbłędny Strzał (Mściciel)
66 = IMBUE_ARROW – Impregnowana Strzała (Mściciel)
67 = MAGIC_BOND – Magiczna Więź (Tworzenie Artefaktów)
68 = MELT_ARTIFACT – Niszczenie Artefaktów (Tworzenie Artefaktów)
69 = MAGIC_MIRROR – Magiczne Lustro (Tworzenie Artefaktów)
70 = EMPOWERED_SPELLS – Wzmocnione Czary (Rozpoznanie Żywiołów)
71 = DARK_RITUAL– Mroczny Rytuał (Rozpoznanie Żywiołów)
72 = ELEMENTAL_VISION – Wizja Żywiołów (Rozpoznanie Żywiołów)
Kody do Heroes V na profity specjalistyczne
73 = ROAD_HOME – Przyjazny Teren (Elf / Rycerz; Logistyka)
74 = TRIPLE_BALLISTA – Potrójny Ostrzał Balisty (Elf / Lord Chaosu / Rycerz; Machiny Bojowe)
75 = ENCOURAGE – Odwaga (Rycerz; Dowodzenie)
76 = RETRIBUTION – Odpłata (Mroczny Elf / Rycerz / Nekromanta; Ofensywa)
77 = HOLD_GROUND – Utrzymanie Pozycji (Elf / Lord Chaosu / Rycerz; Defensywa)
78 = GUARDIAN_ANGEL – Anioł Stróż (Rycerz; Magia Światła)
79 = STUDENT_AWARD – Nagroda Studencka (Czarodziej / Rycerz; Nauka)
80 = GRAIL_VISION – Wizja Graala (Czarodziej / Mroczny Elf / Rycerz; Szczęście)
81 = CASTER_CERTIFICATE – Certyfikat Magiczny (Nekromanta / Rycerz; Czaroznastwo)
82 = ANCIENT_SMITHY – Starożytna Kuźnia (Czarodziej / Rycerz; Magia Destrukcji)
83 = PARIAH – Parias (Rycerz; Magia Ciemności)
84 = ELEMENTAL_BALANCE – Harmonia Żywiołów (Lord Chaosu / Rycerz; Magia Inwokacji)
85 = ABSOLUTE_CHARGE – Potężna Szarża (Rycerz; Szkolenie)
86 = QUICK_GATING – Szybkie Przyzwanie (Lord Chaosu; Logistyka)
87 = MASTER_OF_SECRETS – Mistrz Sekretów (Elf / Lord Chaosu; Nauka)
88 = TRIPLE_CATAPULT – Potrójny Ostrzał Katapulty (Nekromanta; Machiny Bojowe)
89 = GATING_MASTERY – Pernamętne Przyzywanie (Lord Chaosu; Dowodzenie)
90 = CRITICAL_GATING – Szczęśliwe Przyzwanie (Lord Chaosu; Szczęście)
91 = CRITICAL_STRIKE – Krytyczne Uderzenie (Lord Chaosu; Ofensywa)
92 = DEMONIC_RETALIATION – Demoniczny Kontratak (Lord Chaosu; Defensywa)
93 = EXPLODING_CORPSES – Eksplodujące Zwłoki (Lord Chaosu; Czaroznastwo)
94 = DEMONIC_FLAME – Demoniczny Płomień (Lord Chaosu; Magia Destrukcji)
95 = WEAKENING_STRIKE – Osłabiające Uderzenie (Lord Chaosu / Rycerz; Magia Ciemności)
96 = FIRE_PROTECTION – Ochrona Ogniowa (Elf / Lord Chaosu; Magia Światła)
97 = FIRE_AFFINITY – Jedność Ognia (Elf / Lord Chaosu; Magia Inwokacji)
98 = ABSOLUTE_GATING – Absolutne Przyzwanie (Lord Chaosu; Przyzwanie)
99 = DEATH_TREAD – Krok Śmierci (Mroczny Elf / Nekromanta / Rycerz; Logistyka)
100 = LAST_AID – Ostateczna Pomoc (Mroczny Elf / Nekromanta; Machiny Bojowe)
101 = LORD_OF_UNDEAD – Lord Śmierci (Nekromanta; Nauka)
102 = HERALD_OF_DEATH – Zwiastun Śmierci (Nekromanta; Dowodzenie)
103 = DEAD_LUCK – Martwe Szczęście (Elf / Lord Chaosu / Nekromanta; Szczęście)
104 = CHILLING_STEEL – Ostrze Mrozu (Czarodziej / Nekromanta; Ofensywa)
105 = CHILLING_BONES – Mrożenie Kości (Nekromanta; Defensywa)
106 = SPELLPROOF_BONES – Odporne Kości (Nekromanta; Czaroznastwo)
107 = DEADLY_COLD – Śmiertelne Zimno (Nekromanta; Magia Destrukcji)
108 = SPIRIT_LINK – Więź Dusz (Nekromanta; Magia Ciemności)
109 = TWILIGHT – Zmierzch (Lord Chaosu / Mroczny Elf / Nekromanta; Magia Światła)
110 = HAUNT_MINE – Nawiedzenie Kopalni (Nekromanta; Magia Inwokacji)
111 = ABSOLUTE_FEAR – Paraliżujący Strach (Nekromanta; Nekromancja)
112 = DISGUISE_AND_RECKON – Kamuflaż (Elf / Nekromanta; Logistyka)
113 = IMBUE_BALLISTA – Impregnowana Balista (Elf; Machiny Bojowe)
114 = CUNNING_OF_THE_WOODS – Poznanie wroga (Elf; Nauka)
115 = FOREST_GUARD_EMBLEM – Głównodowodzący (Elf; Dowodzenie)
116 = ELVEN_LUCK – Szczęście Elfów (Elf; Szczęście)
117 = FOREST_RAGE – Gniew Natury (Elf; Ofensywa)
118 = LAST_STAND – Ostatni na Placu Boju (Elf / Rycerz; Obrona)
119 = INSIGHTS – Wnikliwość (Elf / Lord Chaosu; Czaroznastwo)
120 = SUN_FIRE – Ogień Słońca (Elf / Lord Chaosu / Mroczny Elf; Magia Destrukcji)
121 = SOIL_BURN – Palący Grunt (Elf / Nekromanta; Magia Ciemności)
122 = STORM_WIND – Wichura (Elf; Magia Światła)
123 = FOG_VEIL – Ściana Mgły (Elf; Magia Inwokacji)
124 = ABSOLUTE_LUCK – Szczęście Natury (Elf; Mściciel)
125 = MARCH_OF_THE_MACHINES – Marsz Maszyn (Czarodziej; Logistyka)
126 = REMOTE_CONTROL – Zdalne Sterowanie (Czarodziej; Machiny Bojowe)
127 = ACADEMY_AWARD – Nagroda Akademii (Czarodziej / Mroczny Elf / Rycerz; Nauka)
128 = ARTIFICIAL_GLORY – Sztuczna Chwała (Czarodziej; Dowodzenie)
129 = SPOILS_OF_WAR – Grabież (Czarodziej / Rycerz; Szczęście)
130 = WILDFIRE – Dziki Ostrzał (Czarodziej / Elf; Ofensywa)
131 = SEAL_OF_PROTECTION – Ochronna Pieczęć (Czarodziej / Mroczny Elf / Nekromanta; Defensywa)
132 = COUNTERSPELL – Przeciwzaklęcie (Czarodziej / Elf / Mroczny Elf; Czaroznastwo)
133 = MAGIC_CUSHION – Magiczna Bariera (Czarodziej; Magia Destrukcji)
134 = SUPRESS_DARK – Przełamanie Ciemności (Czarodziej / Elf / Mroczny Elf; Magia Ciemności)
135 = SUPRESS_LIGHT – Przełamanie Światła (Czarodziej; Magia Światła)
136 = UNSUMMON – Odwołanie (Czarodziej / Nekromanta; Magia Inwokacji)
137 = ABSOLUTE_WIZARDY – Absolutne Czarowanie (Czarodziej; Tworzenie Artefaktów)
138 = TELEPORT_ASSAULT – Teleportacyjny Szturm (Czarodziej / Lord Chaosu / Mroczny Elf; Logistyka)
139 = SHAKE_GROUND – Tąpnięcie (Czarodziej / Lord Chaosu / Mroczny Elf; Machiny Bojowe)
140 = DARK_REVELATION – Mroczne Objawienie (Lord Chaosu / Mroczny Elf / Nekromanta; Nauka)
141 = FAST_AND_FURIOUS – Szybcy i Wściekli (Czarodziej / Rycerz; Dowodzenie)
142 = LUCKY_SPELLS – Powodzenie Czarów (Mroczny Elf; Szczęście)
143 = POWER_OF_HASTE – Moc Przyśpieszenia (Lord Chaosu / Mroczny Elf / Rycerz; Ofensywa)
144 = POWER_OF_STONE – Kamienna Siła (Czarodziej / Mroczny Elf; Defensywa)
145 = CHAOTIC_SPELLS – Chaotyczne Czary (Czarodziej / Mroczny Elf; Czaroznastwo)
146 = SECRETS_OF_DESTRUCTION – Sekrety Zniszczenia (Czarodziej / Elf / Mroczny Elf / Nekromanta; Magia Destrukcji)
147 = PAYBACK – Odwrócenie (Czarodziej / Mroczny Elf; Magia Ciemności)
148 = ELITE_CASTERS – Elitarny Mag (Czarodziej / Mroczny Elf / Rycerz; Magia Światła)
149 = ELEMENTAL_OVERKILL – Zabójca Przyzwańców (Czarodziej / Mroczny Elf; Magia Inwokacji)
150 = ABSOLUTE_CHAINS – Wzmocnione łańcuchy żywiołów (Mroczny Elf; Rozpoznanie Żywiołów)